EL PRAT ESDEVÉ LA T-5 DE BARAJAS

 

He volgut posar aquest comentari “El Prat esdevé la T-5 de Madrid” que va fer el professor d’Economia Ramon Tremosa , com a titular de la meva reflexió, perquè ningú pugui pensar que practico l’ortodòxia típica dels polítics alhora de fer valoracions , si més no intento no caure. 

L’assignació que ha fet el Govern espanyol ,a través d’Aena, de la nova Terminal sud de l’Aeroport del Prat a “Oneworld” (Ibèria) i “Star Alliance” (Spainair) comporta que l’Aeroport perd opcions de convertir-se en un hub intercontinental en un termini raonable: La decisió del Govern Zapatero ha hipotecat greument el futur del Prat. 

L’assignació s’ha fet responent als interessos d’Aena , no de Catalunya. Aena ha bastit un model aeroportuari basat en la centralitat de Barajas i la supeditació que hi té. AENA ha de rendabilitzar la terminal T-4 de Madrid, emprada com a hub per Iberia, i impedir que el creixement d’altres aliances en d’altres aeroports esdevingui una competència prou sòlida que posi en risc el seu desenvolupament.  

Amb aquesta decisió s’ha premiat precisament qui no aposta per l’Aeroport del Prat ,per contra es castiga a les empreses que operen amb més vols al Estats Units (Delta i Continental ). La concentració de tots els ponts aeris (Iberia, Spanair) a la T-Sud reforça la idea d’un Aeroport de Barcelona orientat a alimentar l’Aeroport de Barajas. L’economista Ramon Tremosa molt gràficament diu que amb aquesta aposta “El Prat esdevé la T-5 de Madrid”. 

El paper del Govern de la Generalitat, ha estat de convidat de pedra, en una decisió tant estratègicament important per Barcelona i Catalunya. És lamentable aquesta actitud del govern del tripartit on José Montilla ha arribat a expressar la seva satisfacció perquè la decisió final s’hagi pres “amb coneixement de la Generalitat “. 

D’altres , com l’economista Germà Bel (socialista per cert) i els  intel.lectuals com Patricia Gabancho, Francesc-Marc Alvaro, Salvador Cardús, etc han mostrat el seu rebuig i inquietud per veure com una darrera altre , el govern de Catalunya va empassant-se decisions summament importants i estratègies per Catalunya sense cap contestació ni posició ferma al respecte. 

Cada cop més, Catalunya  “Región de España “.

[@more@]

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 comentaris a l'entrada: EL PRAT ESDEVÉ LA T-5 DE BARAJAS

  1. Marc diu:

    Un cop consumada la decisió d’AENA i acceptada pel govern català, toca buscar altres formes de plantar cara i buscar la necessària independència de gestió dels nostres aeroports. Sembla que la Unió Europea per mitjà dels comissaris de la competència podria obrir una porta interessant.

    Sobre això: http://catalunyafastforward.blogspot.com/2007/10/aeroport-i-aena-la-via-europea.html

    Fins aviat,
    Marc Arza
    http://www.catalunyafastforward.blogspot.com

  2. No créc que tinguem que lligar constanment Independència amb diners , infrastuctures , etc. Molts catalans voldriem l’ independència més enllà de que Catalunya sigui rica i plena o no tant rica i no tant plena o més rica i més plena …..el que esta clar és que ens agradaria que fos independent i equilibrada territorialment, urbanisticament , poblacionalment , etc , però Independent , amb el nostre embaixador a l’ ONU , les Nostres Seleccions Esportives , els nostres Ministres , etc, etc.
    Malgrat tot tambè hi ha que ser possibilistes i realistes i si no mirem Euskadi pèr mes vots al PNV , EA o l’ Esquerra Abertzale , Espanya ha dit mai “Ha si ho entenem ús darem l’ Independència”. Llavors hi ha que viure el dia a dia amb el grau més alt possible de sobirania malgrat les traves constants e historiques.
    La feina feta nacionalment pèr CiU en 23 anys és exemplar , mirem al voltant els territoris germans : Balears , País Valencià per ja no dir Catalunya Nord , CiU ha estructurat un país al meys de minims capdals TV-3 , CAT Radio , Mossos , Sanitat , Ensenyament , Llengua , Retolació , etc , etc , ni vull pensar com estariem ara si haguesin estat 23 anys de Govern en majoria del PSC-PSOE.
    CiU més enllà dels actuals projectes , ja és una “casa comuna e integradora del catalanisme fa decades” i no ens enganyem , molta gent (relativament)que els seus pares nascuts fora de Catalunya votaven PSC-PSOE s’ han incorporat al nacionalisme de CiU o més concretament de CDC i no donen ni donaran el pas de fer-se d’ ERC , si les coses van bé potser els seus fills o nets veuran amb normalitat ser de CiU o d’ ERC però directament d’ ERC no. Llavors CiU constitueix una amplia base del catalanisme que ha estat puntal del país. Ha partir d’ allà si ERC creix penetrant en l’ electorat del PSC-PSOE dons molt bé , però a base d’ intentar erosionar a CiU no te sentit. CiU garanteix uns minims de país , per anar més enllà………si creix ERC o si creix el PSC-PSOE seria el que dicteminés si es pot intentar anar o no més enllà desde una possició forta de CiU. Mentres tant peix al coba , anar fent filigranes , equilibris , negociar amb passos andavant i endarrerà han portat a una Catalunya molt millor nacionalment que els seus veïns de parlà.
    ERC triar sempre al PSC-PSOE i dic sempre , sopossà el seu reculament electoral i les bases de la “Catalunya Región de España”

  3. NURIA , el meu comentari i el “peix al cova” , és una mica una resposta o comentari amistós però matitzador al que diu “UN DE CALELLA” . Evidenment ara no hi ha ni “peix al cova” ni practicament rés , només en referia als 23 anys de Govern de Jordi Pujol i CiU que considero més que positius.
    Be ara si que hi han alguns “avenços” , desprès de 15 anys de parlar del T.G.V , ara el Govern d’ Espanya amb el soport del Tripartit-2 i fent perillar o com a minim inquietar als veïns de la Sagrada Familia , han donat l’ impuls definitiu al T.G.V i així tindra més sentit que la Terminal Sud d’ El Prat sigui la T-5 de Barajas , ja que amb un cop de tren com aquell que agafa el metro de Madrid , desde Madrid tindran la seva T-5 de El Prat a poques hores i serà un gran impuls per Madrid i Barajas , un més en el projecte del Tripartit-2 de la “Cataluña Región”.

  4. Fins quan haurem de mantenir les despeses de l’auroport de Barajas?.

    Fins aviat

    David Morgades

  5. Jordi diu:

    El sorprenent ha estat la resposta de tots els partits polítics catalans, especialment els que governen. Tot i que entenc que el “no rebombori” de tots ells es deu bàsicament en que no hi tenim/tenen res a decidir. Entre ells ho saben i el primer que sortís a criticar la decisió, la resta estarien alerta. És significatiu: un tema que ha assolit una magnitud tal que l’empresariat català (d’elit) es manifestés i que no hagi arribat a bon port. Els polítics catalans estan més desunits que mai, culpa seva, i tenen molt poca capacitat de decisió, part de culpa també.

  6. Torna a ser una prova

Els comentaris estan tancats.