CATALUNYA I LES INFRASTRUCTURES

Darrerament les infrastructures s’han convertint en l’eix de combat polític tant per part de les forces polítiques com pels diferents mitjans de comunicació, convertint-se aquesta qüestió, amb la més cabdal pel desenvolupament econòmic del nostre País.

Hi ha diversos àmbits que configuren la importància de les infrastructures com són :

1.- Competències

2.- Model per a Catalunya

3.- Política d’inversions

4.- Grau de licitació i execució de les obres programades

M’estendré en aquest darrer punt , el grau de licitació de les obres, o dit d’un altra manera ,l’inici pel tràmit definitiu de construcció de les obres públiques que s’han compromès des de les administracions públiques . Per tant la mostra més evident de la voluntat política de tirar endavant les promeses contretes davant la ciutadania.

Doncs bé, en el primer semestre del 2006 la licitació d’obres públiques de l’Estat a Catalunya ha retrocedit un 26 % en termes reals, en relació a l’any anterior, assolint només la xifra de 1.051’6 Milions d’Euros enfront dels 1.328’7 . Si es té en compte que el 2004 la xifra licitada era de 2.179’1 MEUR , és encara molt més preocupant la manca d’inversions.

La Cambra Oficial de Contractistes d’Obres de Catalunya a donat ha conèixer, mitjançant un informe el baix nivell de licitació de les obres compromeses . Aquest informe posa de manifest en primer lloc la necessitat de que les inversions públiques no s’aturin malgrat les eleccions, doncs encara pot agreujar més el dèficit . En segon lloc denuncien la lentitud de les diferents administracions actuals (Estat i Generalitat )en tirar endavant els projectes compromesos

Un dels exemples, l’incompliment del Ministeri de Foment , dels compromisos pressupostaris en aquest informe apareixen el 40 % de les partides dels Pressupostos Generals de l’Estat del 2005 destinades a Catalunya, sense executar-hi ni un euro.

Entre aquestes obres hi ha l’autovia entre Girona i França , la N-260 a Lleida, l’accés a Martorell o la N-340 entre Altafulla i Vilafranca. En 5 altres obres, no s’arriba a un 10% d’execució i només un 40% de les obres tenen una execució superior al 50%.

El que sorprèn més de tot plegat és la manca d’eficàcia i d’influència del Ministre Montilla per aconseguir que el Govern del qual forma part ell doni compliment a allò que ha anunciat i per tant intentar frenar la desacceleració que està patint Catalunya d’ençà fa uns anys.

Si aquesta és la poca influència que té essent Ministre , que ens pot aportar el futur si es reedités el tripartit ???

Millor no pensar-hi ¡ ¡ ¡ ¡

[@more@]

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una comentari en l'entrada: CATALUNYA I LES INFRASTRUCTURES

Els comentaris estan tancats.