LA RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA

Tinc amics que estan força implicats en aquesta iniciativa mundial i que treballen per incorporar aquest “nou valor “ a la societat . La Responsabilitat Social Corporativa , o dit d’un altra manera el Grau de compromís de les empreses en incloure dins dels seus valors, compromisos ètics, ambientals , socials.

El model d’empresa del segle XX s’ha caracteritzat per la lògica de la rendabilitat i l’oportunitat, és a dir guanyar diners com més millor i en el menor temps possible per als accionistes. Però poc a poc els models empresarials del segle passat són qüestionats per diferents agents socials i econòmics .

La pràctica de la Responsabilitat Social Corporativa està ocupant posicions importants en les inquietuds del món empresarial i també en l’agenda política. Són moltes les empreses que han percebut la necessitat d’incorporar aquests nous valors i evidentment fent-ho mitjançant el compromís d’una part del pressupost també per accions solidaries tan a nivell social com aspectes més vinculats al medi ambient o cooperació internacional.

En una entrevista a La Vanguardia, George Kell, Director Executiu del Global Compact (organisme que a nivell mundial vol implementar aquests valors ) menciona que hi ha prop de 2.400 empreses de 80 països diferents que ja formen part d’aquest Organisme i que estan treballant molt estretament amb la ONU per aproximar noves maneres de fer . És a dir reeducar el sistema empresarial de guanyar i recaptar diners a generar i compartir riquesa.

Poc a poc , noves paraules nodreixen el vocabulari i l’ univers empresarial: de la rendabilitat com principi absolut cap a la sostenibilitat econòmica i mediambiental, de l’oportunitat com mètode es reflexiona i s’evoluciona cap a la responsabilitat.

Hi ha molta feina a fer encara i encoratjo a totes les persones més implicades per tal de que dia a dia tinguin èxit en aconseguir aquest grau de compromís de les empreses i que no succeexi el que un bon amic meu diu i que és :

la gent “compra” la terminologia, però no pas les seves implicacions més profundes

[@more@]

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 comentaris a l'entrada: LA RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA

  1. 莆田SEO diu:

    Els consumidors tenim la consciència més tranquila quan comprem a empreses “preocupades” que no pas a les que realitzen aquestes polítiques.

  2. A la panxa del bou, on no hi neva n’hi plou. Metàfora de l’uter matern. Amagats i protegits per uns mitjans de comunicació més que fidels, formant un autèntic “movimiento”

  3. Passava pel teu blog *.*. Ja tenim hosting gratis en català. Si en vols, entra-hi!

Els comentaris estan tancats.